Låt oss presentera oss

Om vår förening

I den småländska idyllen Himmelsrum har Islandshästföreningen Garpur sin bas.

Garpur ingår i SIF, Svenska islandshästförbundet, som är en sammanslutning av 65 lokala islandshästföreningar runt om i Sverige, från Tomelilla i söder till Kiruna i norr.

SIF är uppdelat på 13 olika disktrikt där Garpur ligger under Östergötlands Islandshästförbund.

Garpur har sitt upptagningsområde i nordöstra Småland och södra Östergötland.

I dag ingår omkring 6 700 medlemmar i förbundets islandshästgemenskap. Vår verksamhetsidé är att samla alla vänner av islandshästen. Vi ska verka för ökad kännedom och kunskap om islandshästen och dess unika egenskaper. SIF ska också främja den sportsliga verksamheten i Sverige.

Förbundet sätter stor vikt vid att aktivt arbeta med gemenskapen och att skapa glädje mellan förbundets medlemmar. Det handlar mycket om utbildning, kunskap och en inställning hos alla islandshästryttare och att få fram hästens positiva förutsättningar. Islandshästen erbjuder sin ryttare en livslång kamratskap och ett bra fritids- eller professionellt intresse. Islandshästen är en ras som passar många olika inriktningar och nivåer, det ska vi ta tillvara på.

Islandshästen - en hästras för alla!

© 2018 Garpur Islandshästförening. Alla rättigheter reserverade.
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång